torsdag 22 april 2010

Har bestämt mig


och behöver något att fokusera på mitt i allt elände som är runt omkring mig.5 September har jag bestämt mig för att springa tjejmilen och den här veckan är den första av 20 fram till det datumet.Hade helt glömt bort att jag anmält mig tills jag fick ett mail i Fredags att det var dax och dom hade skickat med ett träningsprogram så nu är det bara att köra på.Och som det känns i mina ben nu så har jag gått alldeles för hårt ut men lite smärta ska man väl tåla:)Sen har jag märkt att det finns inget som är så bra som att rensa hjärnan när man tar sitt träningspass.För det finns lite att rensa ur.

Diagnosen som vi fick för Tim när han gjort sin CT röntgen att allt var ok gjorde ju att man kopplade av lite och tänkte att det kanske ändå skulle bli bättre.Men anfallen har inte försvunnit och Förra Fredagen kunde ha slutat i tragedi då han var i badhuset och höll på att drunkna.Men tack vare snabb insats så gick det vägen.

Nu har vi fått kontakt med den bästa av alla på CSK.En barn neurolog som vi var in och träffade igår och hon kunde nästan säga på rak arm att det är Epilepsi han har.Men fler tester ska göras och sen ska dom prova att medicinera honom mot anfallen för att se om det är det.En annan tanke kan vara att han har Narkolepsi"sömnsjuka" som han kan ha ärvt av sin farmor.Men vi väntar och ser nu och hoppas att vi äntligen får klarhet nu.Vi har ju väntat så länge så vi får bara snällt fortsätta vänta.Nu händer det i alla fall någonting.

Har varit till stallet med Wenche idag och hon lyckades få upp mig på hästryggen trots mina onda ben..Men det var riktigt kul.Kanske något att ta upp igen.jag älskar ju verkligen att rida.

Nu blir det hockey...

Kram/Hilde

3 kommentarer:

  1. Va gött att ni äntligen får någon slags diagnos och hjälp :O)
    Och du, ridning, kan ju aldrig va fel :O)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. ja.det är väl på tiden att vi får det nu så man kan fokusera på det och rätta sin tillvaro efter det för som livet är nu så är det bara kaotiskt.

    Och rida är skönt för både kropp och själ:)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Va skönt att ni äntligen har hittat någon som värkar ta det på allvar. Hoppas att det ordnar sig snart, det är du värd!

    Saknar er redan :(

    Älskar dej <3

    SvaraRadera