måndag 7 januari 2013

2012 lägger jag bakom mig och går in med försiktiga steg i 2013.

Tänker inte älta det gamla utan se med ljus tillvaro på det nya som väntar. Varje dag är ett oskrivet blad och det är jag själv som ska tillföra nya händelser och jag ska välja med förståndet och inte alltid med hjärtat..

En klok kvinna sa en gång att man har sina egna torn som man sitter i. Och inte alla kan förstå så länge men inte suttit på samma plats. Det är inte alltid det lättaste att förklara hur man upplever och känner saker för att det ska bli rätt. Och man kan förklara sig blå utan att någon förstår och kan känna..

Mitt hjärta är ärrat av många händelser och det sätter så djupa spår. Spår som ibland gör att man beter sig dumt i andras ögon trots att man själv tycker att man har rätt. Och kanske är det fel men det är så jag upplever saker och ting. Jag kämpar varje dag med mitt skadade inre och försöker på alla sätt att mota bort det som gör ont och gör mig osäker. Men jag klarar inte alltid av det hur gärna jag än vill.

Mina mål inför det nya året är att se till att mina barn mår bra och att jag ska få ett jobb i Norge. Sen att jag själv ska få inre frid och lära mig handskas med det som är jobbigt omkring mig. Det kommer ta tid men jag har en vilja av stål och vet att jag kommer dit tids nog...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar