söndag 13 november 2011

Här ska det firas...

Varje år kommer det nya saker som ska firas.Allt för att låta handeln få in pengar.

Idag firar vi fars dag.den här dagen och mors dag. Det är dagar jag verkligen ogillar.

Förstår självklart att alla pappor ska firas av sina barn och få uppmärksammas hur älskade dom är med både tårta och presenter eller vad det nu är dom firas med.

Men just den här dagen gör det ont att vara mamma. Det gör ont för jag vet att även om mina flickor inte säger något så tänker dom. Varför just DERAS pappa är en skit som säger att han bara har rättigheter och inga skyldigheter. Att han tycker det är ok att ljuga och höra av sig när det passar. Oftast går det många år mellan varven innan dom får något livstecken. Hopp tänds och det släcks lika fort. Och jag blir lika jävla arg varje gång det händer. Hur många ggr har jag inte tröstat gråtande döttrar och försökt förklara varför. Bitit mig i tungan för att inte vara ärlig och säga som det verkligen är. Idag slipper jag ljuga för dom vet. Dom har lärt sig vem han är och ser igenom hans lögner. Men jag vet ändå att det gör ont i dom. Varför inte just dom kunde få en far som brydde sig om dom.

Jag har själv en biologisk far som försvann ur mitt liv rätt så tidigt. Som jag för ca 11 år sen stötte på igen och det visade sig att jag hade syskon som jag aldrig fått veta om.Som han,min s.k far hade doldt för mig och min bror.Jag kan inte med ord beskriva hur förbannad jag var då. Varför gör man så? Varför berättar man inte? jag anser att jag även om inte min "pappa" vill ha kontakt med mig har rätt att få veta vilken min familj är. Så VI får välja om vi ska ha kontakt eller inte.

Trots att jag levt utan min "pappa" i alla år så fick jag den bästa som kom in i mitt liv när jag var liten och tog sig an mig och min bror som vi vore hans egna. För mig är HAN min riktige far även om det inte är hans blod som flyter i mina ådror. Han har alltid funnits där och kommer alltid att göra.

För övrigt så tycker jag inte man behöver speciella dagar för att fira att vi tycker om någon. Jag tycker vi ska va lite bättre på att tala om det lite oftare i stället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar