måndag 7 november 2011

En helt vanlig Måndag..


Och har jobbat sen Torsdag nu..Långa dagar och jag är rätt så slut i både huvud och kropp. Jag har ett helt fantastiskt jobb men att jobba som personlig assistent kräver att man lär sig balansera på rätt sätt.. Det sägs att man inte får bli personlig när det gäller det jobbet men det kan vara svårt. Det kommer ta tid att lära sig hur man ska göra...

Ibland känns det som tillvaron blir mig för övermäktigt. Att jag bara vill kasta in handduken och lägga mig ner och vakna upp när livet kan le lite mer mot mig. Finns så många glädjeämnen omkring mig men allt det som är jobbigt gör ibland att det är svårt att se dom..

Känner mer o mer att jag har ett behov av egentid som man aldrig kan hitta. Tid att andas ut och reflektera och fundera över allt som händer och samla krafter..Syster yster har frågat om jag vill komma ner och hälsa på och ska försöka hitta lite tid för att göra slag i saken..Ett måste som jag känner är en viktig punkt just nu. Enbart för att få andas ut..

Insidan känns just nu som vädret ute.Grått och disigt. Behöver lite sol:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar