torsdag 18 oktober 2012

Fredag.

"Vidare. Förbi och igenom. Som med resten av livet. Stöter vi på hinder så måste vi bara ta oss förbi. Hitta lösningar och sedan se tillbaka och tänka: Att där stog vi då. Nu är vi här. På andra sidan. Och vi klarade av det." Klockan är 04.00 och jag ligger och läser igenom min blogg. Och det resulterar i att jag ligger här och stortjuter. Mitt i natten. Så mycket känslor väller över mig när jag läser allt. Så mycket som har hänt. Både poistivt och negativt. Står återigen i någon sorts återvändsgränd och vet inte riktigt vart jag ska sätta stegen för att gå i rätt riktning och det känns som att ryggsäcken jag tömt på jobbiga saker fyllts på sakta men säkert. Men jag plockar ur sten för sten för att lätta bördan och göra det enklare. Så mycket runt omkring som är jobbigt. Och jag blundar och önskar att allt vore annorlunda. Varför kan inte livet bara välja att ge mig enkla vägar att gå på utan att hela tiden pröva mig för att se vad jag klarar av? Jag blir inte klok på det här alls... Lyckan idag består av att min älskade vän får komma hem efter att ha genomgått en av dom svåraste saker vi kvinnor kan gå igenom. Att ta bort sitt ena bröst. Och hon är så stark. Och jag beundrar henne <3 Lite sömn för att sedan ta tag i denna dag..........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar