lördag 27 oktober 2012

Jag vet.....

" Jag står inne på toaletten och väntar på att det skulle knacka på dörren. Det tog 5 minuter så hörde jag ett knackande ljud. Så försiktigt så jag hörde det knappt. Men jag behövde egentligen inte höra ljudet. Hon var väntad...Lika väl som jag visste att hon skulle komma,lika mycket visste jag när jag lämnade det där rummet idag. Ett rum som jag besökt ett antal ggr. Att det han sa var sant. Att jag egentligen inte behövde fundera på om jag skulle oroa mig eller inte. För det kändes i hela min kropp att det här var det yttersta jag skulle få gå igenom.Gå över. Och förbi. En sista kamp innan allt vänder. Där livet ska bli ljust och tillvaron enklare. Luften klar och lätt att andas. En sista kamp för överlevnad."

....Hon lämnade en bok om pajer. Som jag beställt för någon månad sen...En underbar bok med fantastiska pajer. Och jag vill baka varenda en. Smaka av och njuta....

"hon lämnade boken och gick sin väg. Och när hon gått förstog jag att jag bara vet. Hur konstigt det än låter ;) "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar