måndag 22 augusti 2011

Första skoldagen och en trött själ..


Två av mina älskade ungar började på nya skolor idag. Tim börjar 6:an och Linn på börjar på PLUSgymnasiet i Karlstad för att gå stylistlinjen.

Körde Tim vid nio tiden och trodde jag skulle få stanna kvar men han var mycket bestämd och ville att jag skulle åka så han fick va själv. Och jag förstår honom. Vem vill ha mamma med sig när man börjar 6:an liksom:) Men jag är så van att han alltid haft oss med dom få ggr han varit i väg när han gick i 5:an. Som så många andra dagar så väntar man på det där tfn samtalet att han måste hämtas för det har hänt något men jag känner ändå en viss trygghet när han fått så underbara lärare som han har.

Linns första dag på PLUSgymnasiset och jag väntar med spännning på att han ska höra av sig så jag får höra att allt varit sådär jättebra som man önskar sina ungar när dom går i skolan. Goa klasskompisar och alla tar hand om varandra.

Wenches sista år på Samhäll/Global. Nästa år åker dom till Indien i 3 veckor. Hur många elever har möjlighet att få göra det? Har 3 studenter att se fram emot och den första nästa sommar. Jag längtar:)

Själen är en aning trött och jag går med mycket tankar. Önskar jag vore felfri och kunde vara alla till lags. Men tyvärr så går det inte. Ibland säger jag och gör saker som inte alls alla tycker om och ibland säger folk saker som inte jag tycker om. Men det är väl så det är? Alla kan inte tänka och tycka lika. Vet bara inte vad jag ska göra för att livet ska få flyta på utan motgångar och dagar som gör att jag bara vill sova bort det jobbiga..

Blir mycket jobb ett tag framöver och det är skönt. Jag tycker så mycket om mina arbetskamrater och jag älskar mitt jobb. Mycket skratt blir det:)

Kvällsjobb idag och sen sova hos Tim då pappa jobbar natt...

Önskar alla en helt underbar Måndag och var rädda om varandra...


"Man får bara vad man ger, och man ger bara vad man redan fått. /Karin Boye"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar