lördag 3 september 2011

Hur ska man välja

Sina ord utan att det blir fel. Önskar någon kunde stå vid sidan om och säga: Säg så eller säg inte så. Vart jag än vänder baken så vänder jag den fel. Och jag ska ärligt erkänna att det inte alltid är det lättaste. Sitter med hundhuvud och tänker. Tänker: Borde jag gjort annorlunda? Sagt Annorlunda? Ja,kanske. Men ibland bara kommer det.Och jag inser att det kommer från hjärtat. Så tänker jag: Ska jag hålla inne med vad jag jag har för tankar. Och inser att nej. jag ska vara ärlig. Säga vad jag tänker och känner. Säger jag det inte nu så kommer det sen. Och vad händer då? Frågan om att varför sa du det inte tidigare kommer upp? Just därför säger jag det nu. Jag är försiktig med vad jag säger. Men inser att det är inte är den bästa lösningen. Typ sjung ut. Säg mitt innersta så kanske allt går att lösa. Eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar