onsdag 7 september 2011

Möten,möten,möten....

Jamen då drar vi igång en ny termin med möten och diskussioner angående vad som är bäst för Tim och hans skolgång.

När ett barn byter klass och framförallt skola ska det vara ett s.k överlämningsmöte för att den nya skolan och nya lärare ska få den bästa inblicken och lärdom vad som krävs för att det ska bli så lättvindigt som möjligt för eleven.(Tim)

Så,blev det ett sådant möte inför flytten till J.skolan?? Nej. Är jag förvånad? Icke.

Har haft otaliga möten med inblandade på den skolan gällande L när hon gick där. Hon blev sedd som ett s.k "problembarn" innan dom fick stoppat under näsan att hon troligtvis hade ADHD. Där satt dom som fågelholkar och verkade inte fatta någonting alls..

Nu ska man återigen sitta med samma grupp av människor och försöka förklara vad som krävs för att det ska funka..Och jag blir så jä-la trött. Inte nog med att man ska orka med den fungerande vardagen. Man ska bråka,tjata,vecka ut och vecka in.

Sitter med stridsmössan på för tillfället och känner att inför nästa veckas möte med inblandade slå näven i bordet och säga att den här ggn ska deet minsann hända något. Och det NU. Fast jag vet i mitt innersta att det hjälper nog inte.

Snart dax för Träff med L läkare för att få en diagnos på hennes problem som är otroligt tungt för henne och jag vet att hon sliter varje dag. Även jag och resten av omgivningen. Jag vet att det kommer bli jättebra för henne när allt är klart men vi ska bara ro båten i hamn först och få den hjälp HON behöver. Och vi.

Dagligen läser jag på nätet och Autism och ADHD. Försöker ta in och lära mig om allt som händer och kan hända. Det är en hel del kan jag lova...

Det regnar ute idag. Jag bakar för att skingra tankar. Men det är svårt. Behöver folk omkring mig som får mig att skratta och får mig att tänka på annat...

En jävla skit Onsdag helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar