lördag 28 juli 2012

En jävla skithelg!

Det regnar..Det regnar så mycket så man börjar fundera på hur mycket regn man orkar med? Jobbar mycket den här helgen. Dagar.Kvällar,nätter...Längesen jag längtade så mycket efter en Söndag kväll. Krypa ner i min egen säng. Under mitt egna täcke..Snart där. Åskan och blixtrarna utanför ger mig en känsla av hur jag känner mig. Önskar jag bara fick rasa av mig allt jag bär inom mig. Bara för en stund. Fast jag vet att det bara kommer kännas bra just där och då så är det ingen bra lösning. Önskar jag kunde falla..Men vem tar emot mig där och då? man ska vara stark,stå ut,orka med. Allt. Utan att ifrågasätta vad som är rätt eller fel.Känns som jag går från stående till krypande till att till slut ligga ner. Vem lyfter upp mig då? har en nära vän. en helt underbar sådan. En sådan vän som finns där. Och jag för henne. Hon är en av dom få man möter i livet som känns som en själsfrände. En på miljonen. Någon man får ÄRAN och GLÄDJEN över att få möta. En sådan vän som i våran nystartade vänskap blir sjuk. Får cancer.Otäcka,hemska förbannade sjukdom. Som sätter sina spår på henne. Genom att hon får gå igenom så jobbiga saker som tär på henne. Som gör att hon får ont. Att hon tappar sitt hår. Men den här vännen orkar ändå stå bredvid mig och finnas. Om du visste hur mycket jag tycker om dig vännen min..Kommer stå bredvid dig hela vägen in och hela vägen ut från allt det du går igenom... det har slutat regna nu och åskan låter bara lite i bakgrunden... Snart dax för nattarbete..I morgon är en ny dag. Den ska vi ta vara på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar