torsdag 15 juli 2010

Så mycket tankar


...Sitter på jobbet och hinner tänka en hel del när jag sitter här och det är lugna stunder.

Jag tänker tillbaka på livet som var för några månader sen.Det var nog så nattsvart det kunde bli.Såg inte en enda ljusglimt någonstans.Men det är ju så.Man måste ner till botten för att orka klättra upp igen.

Tänker på människor som kommer in i mitt liv.Vissa stannar kvar.Andra försvinner.Vissa har jag tyckt så otroligt mycket om.Men livet är så.Det är inte meningen att alla ska stanna kvar.Och även om dom försvinner så finns minnena kvar.Och minnena man har är oftast dom fina.Dom andra bleknar med tiden som tur är.Ibland kan dom göra ont.Men även det blir borta.Allt har en mening....

Här och nu.Även om det fortfarande finns frågetecken som måste redas ut så kan jag verkligen känna vilken tur jag haft med mycket.

Mitt jobb.Ett jobb jag älskar.Som varje dag sätter ett leende på mina läppar på ett eller annat sätt.Mycket tack vare min fantastiska chef Mattias som gav mig chansen att få visa att jag skulle klara det här.Som gett mig sitt förtroeende.jag har hittat min plats i livet när det gäller just den biten.Det är här jag vill vara och utvecklas.jag kan lova att det är en fantastisk känsla.

Dom 3 viktigaste sakerna i mitt liv.Mina fantastiska,underbara barn som växer och utvecklas.Som börjar bli vuxna.Som gått igenom så mycket med mig.Älskar dom så det känns som hjärtat ska brista ibland....

Körde Linn o hennes kompisar till Arvika festivalen igår..Mycket folk var det.Och det var med oro jag åkte därifrån när jag tänker på allt som kan hända.Det sista jag gjorde innan jag åkte var att ta ner rutan på bilen för att säga till Linn att jag älskade henne...Och jag fick tårar i ögonen när jag såg henne sitta där med kompisarna..Vilken offantlig tur jag haft som fått sätta mina juveler till världen.

Wenche åker till Göteborg i under helgen för att umgås med Holmgren.Vet att hon älskar att komma från G.Och jag hoppas verkligen dom får en jättehärlig helg nu.

Ser fram mot att få åka ner till Åmål under helgen för att umgås med resten av familjen.Och jag tror Tim tycker likadant.....

halva sommaren kvar....njut nu...Snart är vintern här.Fortare än vi anar....

Kramar/Hilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar