onsdag 4 maj 2011

En helt vanlig Onsdag och jag bara älskar det...

Vaknar upp av att klockan ringer 06.00. Det första jag känner är värme och kärleken som ligger nära nära. Det är så mina mornar ser ut. Varje dag. Att tänka sig en morgon utan att få vakna just så får mig att känna ångest. Finns absolut inget bättre sätt att börja en dag på.

kliver upp och kör hjärtat till jobbet. Hem och bäddar ner mig i sängen en liten stund för att runt halv nio tiden väcka Linn som ska med bussen halv tio. När hon väl är på väg till skolan åker jag hem för att baka en tårta till Tim som fyllde år i Måndags. Han ska firas. Tårtan för dagen är gräddtårta med jordgubbar.

Sätter på en tvättmaskin och väntar på att E ska vakna. Ska köra henne till sjukhuset för sina magsmärtor. Åker iväg vid tolvtiden. Stannar med henne en liten stund men skyndar mig hem för att tända i pannan. Kanske,kanske funkar det efter att det var något som hände igår då varmvattnet försvann. Efter lite bestyr med att tända(Andra ggn jag tänder så inte så enkelt;)) Så brinner det. Lite rökfyllt dock men jag försöker vädra så ingen ska märka det när dom kommer hem. Men jodå. Grabbarna kommer hem efter skolan och börjar garva och frågar om jag tänt i pannan? Ehh.Vaddå?? :) Det brinner i allafall:):) Väntar på att termometern ska stiga så jag får se om det blir något varmt vatten att duscha i. Men som Kjell Bergqvist sa i "Den bästa sommaren" : Duscha gör man för att bli ren.Inte för att det är skönt!

Maten står på spisen. Stuvade makaroner och falukorv idag. Väntar på att Linn ska hämtas vid bussen. Hämta älsklingen på jobbet klockan 16.00. Hämta Tim och köra kompisen på kalas och sen hem igen.

Mina dagar är rätt så fyllda med aktiviteter trots att jag inget jobb har just nu men jag älskar mina vardagar. För hela tiden går jag med känslan av att vara älskad och får älska. Det är en ynnest som alla borde få uppleva:)

Puss alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar