tisdag 2 februari 2010

Väntar på snön som dom lovat ska komma


Igen.Och när jag hörde om ovädret i går så var jag i valet och kvalet om jag skulle ringa jobbet och säga att jag inte skulle komma.Men känns surt att göra det om det visar sig att det inte skulle komma.Och har jag tur nu så klarar jag mig tills jag kommer fram.Har i alla fall varit så klok och ´tagit beslutet att sova över inatt med tanke på att jag jobbar dagen i morgon.Så återigen får jag krypa ner i den goa massagestolen i kväll.Låter kanske inte så bekvämt men den är underbar att sova i.

Fick höra idag att jag inte ställer upp och lyssnar och jag antar att personen inte menar det men det gör ont när du säger det.Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli bra nu.Du säger en sak och när jag förselår att du ska göra så så är inte det bra heller.Jag vill ju inget hellre än att du ska ha det bra L.
Ibland,eller ofta funderar jag på hur mycket man ska orka med som förälder.Är det ok att säga att nu orkar jag inte mer???Det är inte det va?För vi ska alltid finnas där.Ställa upp till 120 %.Och självklart vill man det.Men ibland så tar orken slut även för oss.När vi känner att vi inte kan göra det ni vill att vi ska göra.Jag vet att livet inte är enkelt och det kan kännas som ett rent he-ete.Men ibland måste man bita ihop och försöka tänka på det som är positivt.Mammor och pappor är inga supermänniskor och kan lösa allt.Även om vi ville det så funkar det inte.Det är vid sådana här stunder jag önskar att pappa fanns att tillgå.Att rådfråga och be om hjälp.

Känner mig så..Hittar inte riktigt ordet.Jag hoppas ni vet att jag försöker finnas där och göra det så bra som möjligt.Men även en mamma kan bli trött.

Älskar er mina älskade ungar/Mamma

2 kommentarer:

  1. jag älskar dig mamma & jag vet att du försöker.
    du är världens underbaraste mamma & jag hade inte klarat något utan dig! du är värd så jävla mycket! du har alltid väljt det bästa för oss, och sett till att allt är bra!
    jag älskar dig helt enkelt!/ linn

    SvaraRadera
  2. Är¨glad att du läste det här Linn.Det är inte alltid så enkelt att förklara hur man känner.Men nu vet du;)Älskar dig!!

    SvaraRadera