måndag 11 april 2011

Dagen idag....

Dagen idag. Körde ungarna till skolan och sen hem till Tim. Fröken kom men Tim sov som en stock vid just den tiden så vi hade en liten pratstund hon och jag. Och jag måste erkänna att det var skönt att höra henne säga att jag ska låta bli att ständigt gå med dåligt samvete. Att jag måste leva själv även om livet är som det är nu. Men det dåliga samvetet förföljer mig hur gärna jag än vill låta bli. Önskar jag kunde klona mig och kunna befinna mig på två ställen samtidigt.

Åkte in till läkaren på eftermiddagen för att få lite svar och ta lite prover. Nu får jag vänta 3 veckor innan jag får besked så får vi gå vidare därifrån sen. Jag har inte så mycket att välja på nu. Jag tänker inte måla fan på väggen nu utan njuta av dagarna som är. Sitter just nu och tittar på 4 fantastiska ungdomar som spelar kort och trivs och har roligt. Tim är på övervåningen och Wenche är ute och eldar gräs med hjärtat. Det är Tims första besök på Skogsvägen och det går över förväntan och det värmer mitt hjärta. Önskar jag kunde slappna av mer och känna att allt kommer bli hur bra som helst. Men det kommer ta tid och det får göra det nu. Jag vågar inte tro annat nu när allt är så skönt.

Jag har hittat mannen som inte bara tagit till sig mig utan även barnen och jag trodde innerst inne inte att jag skulle hitta just det här. Jag vågar säga att det är äkta även om det skrämmer mig men jag inser att det är en oundviklig känsla som kommer försvinna med tiden...

Snart dax att köra hem lilleman och sen tillbaka hit och jag är övertygad om att han gärna kommer tillbaka hit igen. Vem vill inte det när det är så mycket skratt och kärlek under ett och samma tak....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar