torsdag 18 mars 2010


Efter att ha suttit uppe hela kvällen i går och väntat på att läkaren skulle ringa angående Tim så fick jag äntligen samtalet idag.

Han sa att han inte glömt bort mig men varit på semester och bara den förklaringen fick mig att gå i taket.Här sitter vi,föräldrar och anhöriga och blir sjuka av oro när man inte vet vad det är för fel eller vad som ska hända.Får man ett besked om att dom hittat något så vill man gärna veta det Nu.Helst igår vad det är för något.

Hade ett långt samtal med doktorn och nu kom vi fram till att han kontaktar en neuvrolog läkare idag och sedan att dom ska ordna en tid till Datortomografi.Det är det enda som kan få mig någorlunda lugn nu känner jag.

Så Måndag eller Tisdag får vi besked om när det blir.Väntan,väntan.Jag hatar den.

Får krama Linn idag som jag inte sett på en vecka.Underbart.....

/////////////
Så ringde dom från fysiologen för att meddela att vi fått en tid för Tim klockan 8 i morgon bitti.Nytt EEG ska tas och läsas av med en gång för att bestämma om en datortomografi ska göras.Antar att det blev snabba ryck när doktorn läste alla dokument vi faxat in.Känns skönt att det börjar hända nåt nu.

Testet som ska göras i morgon är ett sk sövande EEG.Det innebär att han måste sova när vi är där.Hur får man en grabb på 11 att sova?JO,man håller honom vaken hela natten.Vilket innebär att mamma med måste vara vaken.Börjar kvällen med att samla tjejerna och några vänner till dom för att kolla första matchen i kvartsfinalen.Äter pizza och blir så där lagomt dåsig och go.Sen när alla får gå och lägga sig så är det bara att härda ut.Heeeeela natten.Men allt går bara man vill.
Berättade för T förut att han skulle vara vaken hela natten att han inte skulle behöva höra något tjat om att han måste lägga sig.Gissa om killen blev glad;)Ska bli kul att se hur glad han är i natt eller i morgon bitti när han ska hålla sig vaken i bilen några mil innan man anländer på Sjukhuset.

1 kommentar:

  1. Älskade gumman....
    Styrkekramar i massor till er.
    Gunilla

    SvaraRadera